+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Tråd: Anbefaling på vaskemaskin og tørketrommel

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    MtL
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    MtL er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    27 Nov 2008

Standard Anbefaling på vaskemaskin og tørketrommel

Vi skal kjøpe ny vaskemaskin og tørketrommel og trenger anbefalinger. Hvilken har du, er du fornøyd og hva kostet den?

Hvor mye må man regne med for å få noe bra og som varer litt? Får man en bra vaskemaskin for 8000, 10000, 12000?
    Mammaen til to fantastiske jenter
    Svar med sitat Svar med sitat

Ble medlem
    23 Oct 2007

Standard

For 10.000 tror jeg du får en kjempebra vaskemaskin.
    Vi kjøpte AEG, en toppmodell Lavamat 800 et eller annet på et b-vareutsalg for ca 5000. Er superfornøyde. Trodde et øyeblikk at vi var misfornøyde da vi plutselig trengte noe service på den før det var gått et år, men...eh.....det var full selvforskyldt og bare en slange som var gått tett med litt for mye lommerusk.
    Masse fine programmer, superstille, tidsinnstilling, åtte kilos vask, you name it. Anbefales!

Tørketromler har jeg ikke peiling på, men jeg ønsker meg en ny....selv om jeg hater tromlet tøy, egentlig.

MtL
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    27 Nov 2008

Standard

Takker for svar

Er det flere som vil dele sine erfaringer?

Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Shoosa er ikke aktiv omega-3-avhengig
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Vi har siemens vaskemaskin, XLP1658. Har ikke tørketrommel. Er så langt fornøyd med vaskemaskinen, selv om det hadde vært deilig om den tok mer enn fem kilo. Ullprogrammet funker fint, den har ekstra skyllinger og en funksjon som gjør at man kan utsette vasken i opptil 19 timer. Veldig greit å gjøre klart vask om morningen og vite at den er ferdig ca når vi kommer hjem. Eller legge i kvelden før, og henge opp etter frokost.

MtL
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    27 Nov 2008

Standard

Er det noen her som har Bosch?

Nå ser det ut til å bli AEG. Vi har funnet en tørketrommel derfra i energiklasse A som har varmepumpeteknologi. Miele har også en slik, men den koster 18000 mot AEG sin til 9000. I så fall må det nesten bli en AEG maskin også slik at vi ikke blir helt forstyrret av at de har ulikt utseende.

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Når det gjelder vaskemaskin mener jeg at det er bare ett alternativ. Vi valgte heldigvis en samsung med åtte kg kapasitet. Husker ikke benevnelsen nå. Den var for et års tid siden den eneste som hadde så stor kapasitet og den er vel fortsatt den eneste som har valgfritt anntall skyllinger. Med en atopiker i hus er det genialt. Den er også så stor at trekket til hjørnesofaen vår har god plass og jeg kan vaske sengetøy fra vår seng og guttenes senger samtidig. Det eneste kjipe er at sokkene til Lillebror må i vaskepose, for de legger seg av og til over filteret i pakningen, blir liksom klemt under døren. Her er den på Best Buy.
    Nygift med herr Potethode og våre tre småpoteter.
    Junior feb-05, Lillegutt jan-07 og Lillebror des-09

MtL
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    27 Nov 2008

Standard

Opprinnelig skrevet av fru Potethode
    Når det gjelder vaskemaskin mener jeg at det er bare ett alternativ. Vi valgte heldigvis en samsung med åtte kg kapasitet. Husker ikke benevnelsen nå. Den var for et års tid siden den eneste som hadde så stor kapasitet og den er vel fortsatt den eneste som har valgfritt anntall skyllinger. Med en atopiker i hus er det genialt. Den er også så stor at trekket til hjørnesofaen vår har god plass og jeg kan vaske sengetøy fra vår seng og guttenes senger samtidig. Det eneste kjipe er at sokkene til Lillebror må i vaskepose, for de legger seg av og til over filteret i pakningen, blir liksom klemt under døren. Her er den på Best Buy.
    Jeg velger alltid ekstra skylling for å være på den sikre siden

Er det noen som har Siemens her? Vi har sett på Siemens maskin og trommel til hhv 10000 og 9000. Noen som har erfaringer?

Cleopatra
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Cleopatra er aktiv nå Miss Ammetåke
    Ble medlem
    14 Oct 2006

Standard

Vi har AEG vaskemaskin - tar 6 kg/1600 omdr. og tørketrommel, og de fungerer aldeles strålende..
    Veldig kjekt med digitalt tidsur som viser hvor lang tid vasken/tørkingen tar..

Det beste er vel å kjøpe det nyeste på markedet og ett kjent merke, de utvikler seg jo stadig til det bedre..
    Vi kjøpte disse, da de var på topp ;o)
    Sist endret av Cleopatra : 11 Mar 2010 kl 21:05
    Du kan ikke hindre sorgens fugl i å fly over ditt hode, men du kan hindre at den bygger rede i ditt hår..

Storegutt-04 Lillegutt-07 Snuppa-09

Noor sin avatar
    Noor er ikke aktiv i treningsmodus! Super moderator
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Vi kjøpte ny tørketrommel i høst tror jeg det kanskje var, en fra Gorenje. den var ikke så dyr, tror den kostet ca 4000 - da fikk vi litt rabatt fordi det var utstillingsmodell. Men den tar 7 eller 8 kg, har kondensskuff og intelligente programmer - som funker. Vi kjøpte den på Elprice.

Jeg ønsker meg vaskemaskinen som hører til for den vi har nå tar ikke så mange kilo som egentlig trengs.
    Lykkelig gift

Gulljenta - januar 06
    Hvirvelvinden - januar 08
    Storebror på 16 år

www.ammehjelpen.no
    www.fullemugger.no

Pelly
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    Pelly er ikke aktiv X-kjeftesmelle ;-D
    Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    på småbruket i vest

Standard

Vi kjøpte ny Asko vaskemaskin i høst (?), og jeg er kjempefornøyd med den. Tror vi fikk den til 6500, mot veil pris ca 8000? Den har ikke slik gummikant rundt der kluter og sokker blir liggende (som i vår kjempegamle men gode elektrolux).
    Mamma sverger ellers til Miele, med 6 barn og klesvask deretter har de maskinene de har hatt de 30 siste årene holdt lenge med få problem.

Tørketrommel har vi en relativt rimelig Bauknecht (?) som vi kjøpte da Pille ble født. Null problemer med den, kan justere nok, har skånetromling og er helt grei.
    Mamma til Pille -04 & Sprelli -07, sambo med Sjømannen. . . . .

"Happiness is a choice.
    It is not a function of circumstances or of the behavior of other people.
    No one makes you happy but you. Teach happiness by being happy, and by being happy with your child." (Fritt sitert: Naomi Aldort)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster