+ Svar til tråden
Side 2 av 2 Først 1 2
Viser resultater 11 til 14 av 14

Tråd: Hunters vs farmers

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Wanaagsan
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Wanaagsan er aktiv nå (-:
    Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Moder'n: Jeg tar prinsippet - det er fornuftig skrevet...
    Men jeg må bare få protestere mot perfeksjonisme ift å henge opp sokker!! Hvis de henges opp parvis, så blir de nemlig mye kjappere å legge sammen og legge i riktig haug etterpå. Og siden jeg (ikke-swosh'er, obviously...) både henger opp og legger sammen, gjør jeg det første omstendelig for å unngå å bli gal i siste del av jobben Mannen kan godt henge opp sokkene så rivende usystematisk som han vil, men da får han honen ta legge de sammen og legge de i riktig haug etterpå! (Men jeg er ikke så "autistisk" at de må henges opp krøllefrie, altså...)
    juni 03 + oktober 04 + november 07

"Mennesker som blir slått i bakken av livet selv, reiser seg igjen. Det vi trenger når vi ligger nede, er et medmenneske som ser oss, og som - ikke løfter oss, men - rekker oss hånden og holder oss i hånden til vi har reist oss."
    Kjersti Børsum

Svar med sitat Svar med sitat

Jeano sin avatar
    Jeano er aktiv nå Administrator Administrator
    Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Tørketrommel og sokker en en fin ting
    da blir de både myke og krøllfrie
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08

dunderdama
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    dunderdama er ikke aktiv selvdreven og laidback
    Ble medlem
    05 Mar 2009
    Sted
    utflytta trønder

Standard

Jeg er for alternative måter å tenke på, og møte, barn med adhd-diagnoser, men jeg tror ikke denne enkle kategoriseringen (enten eller) er svaret. Mener og tror at vi mennesker er mer komplisert enn som så. Men det er helt klart at barna med adhd har flere egenskaper som ville passet glimrende inn i en annen sammenheng enn f.eks nåtidens klasserom. Selv om hjernen vår er ekstremt plastisk og tilpasningsdyktig, så har den ikke forandret seg på tusenvis av år, i motsetning til samfunnet og settingen vi lever i.

Melder meg for øvrig inn i foreningen for oss med perfeksjonistiske menn. Jeg tenker jo som så at jeg med all min "uperfeksjonisme" må være perfekt siden perfeksjonisten valgte meg Og ikke bare er han perfeksjonist, han er analytiker også. Samler data og analyserer. Kommer aldri igang...argh..
    ..og IKEA-problematikken er kjent. @&€$*# skap som ikke blir rette før de knotete dørene blir skrudd "perfekt" på!
    .
    ..barn lærer ikke av vår forståelse, men sin opplevelse...
    dunderdame med dundermann
    , dunderpels og to dunderbarn: Loppa (mai'08) og Hopalong (mai'11)

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Det var selvfølgelig gradert mye, mye mer enn det jeg klarer å få uttrykt i et lite innlegg her. Det var ikke to båser. Punktum. Men det er en åpning til en filosofi som faktisk gjør slitsom virring, urolighet og impulsivitet til noe positivt, og ikke ensbetydende med fiasko, mislykkethet og plagsomhet.
    Nygift med herr Potethode og våre tre småpoteter.
    Junior feb-05, Lillegutt jan-07 og Lillebror des-09

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster