+ Svar til tråden
Side 2 av 2 Først 1 2
Viser resultater 11 til 15 av 15

Tråd: Gravid?

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    hurramegrundt sin avatar
    hurramegrundt
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    hurramegrundt er aktiv nå hipp hipp hipp
    Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard

Sjekk og les litt på babyverdens terminkalkulator. Jeg testet ikke positivt før nærmere fem uker sist, men toget har nok snart gått. Lykke til uansett.
    Knott 05 og Knert 08 og Knuta nov11

“Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind.” dr. Seuss
    Svar med sitat Svar med sitat

Ble medlem
    19 Apr 2009

Standard

Aha, lærer så lenge jeg lever, sitat klipp fra apotek1.no: En graviditetstest måler om hormonet humant koriongonadotropin (hCG) er i urinen. Dette hormonet utskilles når et befruktet egg fester seg i livmorveggen. Nivået av hormonet er imidlertid ikke målbart før ca 14 dager senere.

Skeptikeren i meg våkner.. Kanskje jeg skal gå inn i "nei, gravid _jeg_?"-modus istedet.. så slipper jeg å bli skuffet tralala.
    Lillevennen 2008

Lille Gnu
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Lille Gnu er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    25 Jun 2010

Standard

Opprinnelig skrevet av MammaTassar
    Ai, hvordan kan man være fem uker på vei når det er tre uker siden samleie??
    Det er fordi man regner at graviditeten starter første dag av sist mens. Også regner man at syklusen er 28 dager og at eggløsning skjer på dag 14. Jeg har aldri hatt sånne sykluser, men det er visstnok det vanligste, og derfor tar man utganspunkt i det.

Håper du tester positivt snart da
    2009 august 2012

Prestekrage
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Prestekrage er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    05 Oct 2007

Standard

Det vanligste er å teste positivt 12-14 dager etter EL. Jeg og mange med meg tester positivt tidligere enn det også. Men det hender at folk ikke får utslag før tre uker etterpå, dog hører nok det med til sjeldenheten er jeg redd. Håper du er gravid, men var jg deg ville jeg nok ikke turt å håpe så veldig på det - hvis du da ikke kan ha blitt gravid etter det samleiet for tre uker siden? Hos meg har kvalmen kommet snikende 8 dager etter eggløsning, altså så fort egget har festa seg.
    Work with what is given. -Kabat-Zinn

Mamma til Pludrik (mai 2005), Tumle (juni 2007) og Lykkeliten (ventet april 2012)

Ble medlem
    19 Apr 2009

Standard

Mnja-jo.. Vi har gjort noe "grovarbeid" senere også, men da "liksom sikkert"..kanskje det ikke har vært så sikkert likevel. Testet meg nemlig i går, og fikk negativt svar. Samtidig er jeg dundre kvalm fortsatt, totally, så om jeg ikke er gravid begynner jeg å lure på hva annet det kan være. Venter ei uke og tester på nytt! Tusen takk for svar, dere er supre!
    Lillevennen 2008

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster