+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Billig og god tannlege?

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Fant
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Fant er ikke aktiv ...med øye for detaljer!
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard Billig og god tannlege?

Finnes det, eller må man velge enten billig eller god?

Og hva er egentlig billig og dyrt? For alle tannleger er frie til å sette prisen selv, ja?

Jeg er på tannlegejakt og har hittil ringt to stk. som jeg har blitt anbefalt av bekjente, ingen av dem hadde ledige timer på eviglenge. Grr!

Svar med sitat Svar med sitat

vårblomst
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    vårblomst er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    20 Mar 2007

Standard

morsomt at denne tråden kom nå! skal i dag til en tannlege som jeg fikk anbefalt som billig og bra...men er veldig spent på hvor billig og bra...det billigste er vel å pusse tennene godt så man slipper borring og sånn.

Takhisis
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    Takhisis er ikke aktiv Koser seg i kaoset
    Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    hedmark

Standard

Bra timing at denne kom nå,den skal jeg følge med på.Tror nemlig jeg har fått hull i en tann for aller første gang...
    Mamma til:
    Mars - 2012
    Minsten - 09
    Mellomsten -07
    Eldstemann-05

Og "hundemamma" til 3 store monstre
    Også har jeg en kjekk gubbe

vårblomst
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    vårblomst er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    20 Mar 2007

Standard

når man først har denne tråden....hvordan er det med tannlegebesøk og graviditet? lokalbedøvelse f. eks. kan det påvirke fosteret?

Twig
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    Twig er ikke aktiv Alvedronning
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Opprinnelig skrevet av Fant
    Finnes det, eller må man velge enten billig eller god?

Og hva er egentlig billig og dyrt? For alle tannleger er frie til å sette prisen selv, ja?

Jeg er på tannlegejakt og har hittil ringt to stk. som jeg har blitt anbefalt av bekjente, ingen av dem hadde ledige timer på eviglenge. Grr!
    Jeg vet ikke om han er billig i forhold til andre, men han er hvertfall ikke avskrekkende dyr.
    Og han er verdens beste tannlege! Jeg har så alvorlig odontofobi at jeg har blitt behandlet for det. Likevel hadde jeg, da jeg gikk til en annen tannlege, magesyke i flere dager før jeg skulle til tannlegen. Og måtte ha trippel bedøvelse da jeg var der.

Da jeg skiftet tannlege (var mannen min som fikk meg til det, han som gikk der først), var jeg så nervøs at jeg brøt helt sammen i tannlegestolen ved første time... Men han er bare så utrolig tålmodig og med en så behagelig personlighet at det bare tok et par timer før jeg: IKKE hadde vondt i magen før jeg skulle gå, på første gang på nesten 30 år! og IKKE trengte mer enn en vanlig dose bedøvelse. Og så gjør han veldig pent arbeid!

Han heter Rolf Michelsen og holder til på Danmarksplass Jeg måtte vente et par uker med å få time første gangen.
    [SIZE="1"][CENTER][URL="http://www.alveslottet.no"][SIGPIC][/SIGPIC][/URL][COLOR="DarkGreen"]
    Nettbutikken for alver og drager, pirater, riddere og prinsesser!
    [B]10 % forumrabatt i kategorien Leker[/B] (se venstre tårn i Alveslottet).
    Skriv inn nicket ditt + Ringblomst ved bestilling,
    så blir rabatten trukket fra ved levering.[/COLOR][/CENTER][/SIZE]

Twig
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    Twig er ikke aktiv Alvedronning
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Opprinnelig skrevet av vårblomst
    når man først har denne tråden....hvordan er det med tannlegebesøk og graviditet? lokalbedøvelse f. eks. kan det påvirke fosteret?
    Jeg har fått beskjed av lege om at det er best å unngå tannlegebesøk ved graviditet. Men at det går fint når man ammer.
    [SIZE="1"][CENTER][URL="http://www.alveslottet.no"][SIGPIC][/SIGPIC][/URL][COLOR="DarkGreen"]
    Nettbutikken for alver og drager, pirater, riddere og prinsesser!
    [B]10 % forumrabatt i kategorien Leker[/B] (se venstre tårn i Alveslottet).
    Skriv inn nicket ditt + Ringblomst ved bestilling,
    så blir rabatten trukket fra ved levering.[/COLOR][/CENTER][/SIZE]

Christine76
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Christine76 er ikke aktiv Fullstendig kaos
    Ble medlem
    18 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Jeg går til en som heter Cecilie ettellerannet på den tannlegen på bystasjonen. Hun er veldig grei, flink og behagelig, men vet ikke hvordan prisen er sammenlignet med andre.
    Erlend 28.03.06
    Oda 18.01.08

"Og små kaniner skal man ikke tvinge, sier mamma. Hvordan skal de da kunne vokse opp og bli frie og sterke og kloke kaniner?"

Fant
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Fant er ikke aktiv ...med øye for detaljer!
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Takker så mye for tips!

Jeg prøvde han Michelsen, men han hadde ikke tid før ut i mai. Jeg har jo en tann som er bortevekk, ellers så skulle jeg klart å være litt mer tålmodig.

Men nå ringte jeg nettopp en tilfeldig en fra Gule Sider, og har fått time på torsdag! Håper det ikke er en svindyr OG lett slurvete en..

Jeg har nemlig bare erfaring fra skoletannlegen jeg, og da var det alltid slik at hvis jeg hadde et hull i en jeksel som skulle fylles igjen så var det som regel noe feil som gjorde at det hvite smuldret opp igjen etter en liten stund. Luftlomme eller noe, tror jeg tannlegen min sa, før hun etter beste evne prøvde på nytt.

Så jeg har nok noen hull i tennene som jeg har hatt i cirka 8 år nå! Veldig spent på hvor stort omfanget egentlig er..

´trikken
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    ´trikken er ikke aktiv Keiserinne
    Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Vestfossen

Standard

Opprinnelig skrevet av vårblomst
    Da jeg gikk høygravid måtte jeg foreta en rotamputasjon av en tann. Da fikk jeg bedøvelse og de sa det ikke var farlig selv om jeg var gravid. Jeg tror kanskje det er forskjellige typer bedøvelser også og at noen kanskje kan brukes. Det beste må vel være å unngå tannlegebesøk dersom det er mulig, men noen ganger så man jo bare. Jeg var redd for røntgen jeg, da. Det trodde jeg var farlig for fosteret, men ikke den type apparat som de hadde der jeg var, sa hun kirurgen jeg var hos.

Jeg har forøvrig fått trøbbel med samme tann igjen Jeg var hos spesialist i går og åpnet den, renset kjeven og det var skikkelig ømt etterpå. Jeg har vel gått med en infeksjon der mer eller mindre i to år nå, så egentlig kunne jeg tenkt meg å trukket hele dritten, men ja, ja.

Jeg har også en tann med en fylling som har smuldret opp. Det var visst et fyllmateriale som ble brukt for ca 15 år siden og som viste seg å ikke være særlig holdbart

Noen nevnte over her at det billigste er å pusse tennene - vel - ikke puss for mye, sier nå bare jeg. Jeg var helt manisk med tannpuss før fordi jeg har alltid hatt så mye hull og problemer med tennene mine, og har stadig fått høre at jeg må pusse mer osv for det er jo liksom derfor jeg har hatt så mye hull, da, ifølge min tannlege. Det er bare det at etter alle disse årene med overdreven tannpuss, har jeg nå altså pusseskader på alle tennene mine, ikke emalje igjen og får da selvsagt ennå fortere hull.

Jeg er lei tenner, det må jeg bare si...
    [COLOR=darkslateblue][B]Jeg har gavekort[/B][/COLOR]

[URL="http://merkurs.no/illion_zandt.htm"][SIGPIC][/SIGPIC][/URL]

[COLOR=black][I][COLOR=darkslateblue]Mamma til LilleUlv [/COLOR][/I][I][COLOR=darkslateblue]på 3,5 år[/COLOR].[/I][/COLOR]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster