+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Hva slags seng har din 3-4-5-åring?

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Belladonna
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Belladonna er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Trøndelag

Standard Hva slags seng har din 3-4-5-åring?

Frem til nå har eldstemann på 3,5 ligget i storsenga med oss. Men siden vi ryddet utav kontoret/roterommet i vår så har han fått lovnader om eget rom. Til helga skal vi ta bort teppegulvet som er der, og legge parkett -og kjøpe seng... men hva slags seng??? Han ønsker seg mest av alt sånn etasjeseng med rutsjebane, men det er det ikke plass til her vi bor nå. Når vi engang (snart nå forhåpentligvis) kjøper oss noe eget og større, så tenkte vi at gutta etterhvert skal få dele rom en stund. Så da har jeg tenkt på:

-En sånn familieseng,noe ala dette:
    http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=60&prod_id=727
    Da kan minsten ligge nede, og det er plass til meg når han skal ammes. Og plass til oss alle om vi skal lese bok e.l. Men en sånn seng tar for mye plass her, og da må vi kjøpe noe annet nå. Da tenkte vi på en sånn dagseng, på 90cm, som kan brukes til gjesteseng når vi flytter. Noe sånt kanskje:
    http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315
    eller denne:
    http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10073977

-en vanlig barneseng med skuffer under (så får lillebror arve denne etterhvert)
    http://www.fagmobler.no/index.php?ka...0&prod_id=1185

-Eller denne:
    http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=60&prod_id=830
    Her kan jo lillebror også sove etterhvert da, om vi putter en madrass på gulvet. Og det er en sånn en han helst vil ha selv, med hule under, men ser for meg at han lett kan falle utav senga når han skal klatre utav midt på natten (regner med at han kommer til å komme inn til oss sånn nå og da iallefall)...

Hva slags seng har deres små? Har dere noe å anbefale til en gutt på 3,5?
    Mamman til Loa -04, Popper -06 og Mini -10
    Svar med sitat Svar med sitat

MatAlv
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    MatAlv er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard IKEA Rammemadrass

Vi har kjoept IKEA rammemadrass str. 1,40 i bredde til alle ungene vi. Akkurat naa sover storesoester pa 6,5 og lillebror paa 3,5 sammen i en saan en, mens vi har satt to andre saanne senger sammen inne paa lillesoester sitt rom. Etterhvert blir det staaende en saan en paa hvert rom. Fordelen med det er at da kan de sove sammen om de vil, har plass til venner paa overnattingsbesoek, det er plass til en av oss vaaksen ved behov, plass til alle sammen ved lesestund etc. Og, de faller ikke saa lett ut av senga. Vet ikke om det er plass hos dere da men... Er i allefall veldig fornoeyd med den loesningen
    [SIZE=3][COLOR=seagreen][I]MatAlv[/I][/COLOR][/SIZE]
    [COLOR=#2e8b57]Samsovende, GD-mamma til Storesøster 01 :storesoster: , lillebror 04:biker: og bittlillesøster 07 :slyngejente: gift med pappamannen :kaffepc: [/COLOR]

ohelene
    ohelene er ikke aktiv Seinor Mebmer
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Vår 3½åring har 120cm breid seng. Perfekt å ligge sammen med han om kvelden under kos/lesing og breid nok til å komme og ligge med han innimellom.

5åringen vår har vanlig seng, men har til tider hatt ei ekstra seng ståande på rommet sitt og hatt den som "dobbeltseng".
    Mamma til storesysta '00, mellomsysta '02, bror '04 og vetlesysta 29.03.10

Marigold
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Marigold er ikke aktiv Takknemlig
    Ble medlem
    25 Sep 2006
    Sted
    Asker

Standard Han må vel ha en sengehest, må han ikke?

Leo er snart tre, og har en seng med sengehest så han ikke skal ramle ut.

Jeg synes den siste med hule under var utrolig søt. Kjente at jeg nesten fikk lyst på en sånn selv.
    :rose: [COLOR="Magenta"][COLOR="Magenta"]...størst av alt er kjærligheten[/COLOR][/COLOR]
    [SIZE="2"][SIZE="1"][COLOR="Green"]Mamma til tre flotte jenter og Leo på 5[/COLOR][/SIZE][/SIZE]

Vims
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Vims er ikke aktiv sjonglerer livet!
    Ble medlem
    04 Oct 2006

Standard

Våre har hatt en skuvseng, de. Sånn som kan vokse med barnet. De likte å ha "små senger,"
    for det var trygt :-)
    Nå er vi videre til rammemadrasser og sånn.

Vesla 1998
    Junior 2000

+ den unge bonusmannen f.1994 med jevne mellomrom
    Lykkelig gift med mannen

Zoë
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Zoë er ikke aktiv Komers-Guri
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Bartebyen

Standard

Gullknotten har en antikk seng med høye gavler. Den er ca 90x200, men ikke riktig så vi må spesialestille madrass til den.

Når Gullknotten får eget rom skal han arve pappaens stompa seng. Det er en sånn litt høy seng (90x200) med skrivepult og skap under. Ikke så høy som køyeseng.

Av de sengene du har link til liker jeg veldig godt den Hemnes fra Ikea. Den har jeg veldig lyst på selv. Praktisk å kunne dra den ut til dobbel størelse og kjekt med store skuffer under. Dessuten synes jeg at den er fin.

Når det gjelder høy seng el køyeseng til en 3-4 åringer så tror jeg at man må vurdere hvor de er i den motoriske utviklingen. Jeg kjenner noen som har hatt slik seng siden de var 2-3 år og mestrer fint å klatre opp og ned. På den andre siden har jeg hørt at man bør vente med slike høye senger til barnet er 6-7 år.
    [FONT=Century Gothic] meg[/FONT] :fnis:
    [FONT=Century Gothic]:ball: Kjæresten
    :heia:[/FONT] [FONT=Century Gothic] Lille Frø 2006
    :agurk:[/FONT] [FONT=Century Gothic] Herlingen og:gulrot: Lille BonusPrinsen 2004
    :banan3:[/FONT] [FONT=Century Gothic] Sore BonusPrinsen 2002[/FONT]

heilo
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    heilo er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    14 Oct 2006
    Sted
    Trondheim

Standard

Vi har en sånn halvhøy seng fra IKEA (90x200), storesøster fikk den da hun var 3 år. Den kan snus og være enten høy eller lav. Først hadde vi den høy sånn at det ble en hule under. Tenkte det skulle være koselig, men det ble ikke til at hun lekte under der, ble bare et roterom der alle lekene ble slengt unna. Det var litt for lavt, sånn at det var pes for oss voksne å sitte der og for lavt til at hun kunne stå. Det var også ganske slitsomt å klatre opp i senga for kveldskos, først høygravid og så med nyfødt lillesøster. Etterhvert snudde vi senga så nå er den lav og hun kunne likegodt hatt en vanlig seng. Angrer på at vi ikke kjøpte 120 seng eller familiekøye, men er glad for at senga i allefall er så bred og lang at vi kan ligge sammen med henne hvis det trengs. Tenker vi bytter ut senga når lillesøster skal flytte inn sammen med storesøster. Helst en familiekøye, så kan de velge om de vil ligge sammen eller hver for seg og en av oss voksne kan ligge sammen med lillesøster i en overgangsperiode. Jeg har også sett på Hemnes fra IKEA, synes den er kjempefin. Barneseng/vokseseng ville jeg ikke kjøpt, særlig ikke til et barn som er vant til samsoving.
    Mamma til storesøster august-03 og lillesøster juni-06

Løvemamma
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Løvemamma er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Løvegutten har en hvitlassert vokseseng, som vi kjøpte på Living. Husker ikke navnet på serien, men han har et skap i maken stil. Greit med vokseseng, for de tar relativt lite plass på rommet. Han har ikke så stort rom, så vil bruke minst mulig plass på sengen så lenge som mulig.
    Mammaen til -03, -06 og -09

-diab-
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    -diab- er ikke aktiv bedre & bedre dag for dag
    Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    USA

Standard

Storebror fikk "vanlig" seng da han var ca. 2,5 år. Den er bare 75 x 170 cm, fra Skeidar. Hadde tenkt å kjøpe sengehest til, men de var utsolgt. Og hun vi snakket med på butikken lurte på om vi egentlig trengte det. Prøv uten, sa hun. Og det gjorde vi. Det er sikkert et instinkt i oss som gjør at vi ikke faller ut av senga, for storebror gjorde det ikke iallfall.

Han også ønsket seg veldig ei slik klatreseng, men vi syntes ikke vi hadde plass. Nå har vi sagt at når vesla blir så stor at hun kan overta hans seng, så skal han få klatreseng, selv om vi ikke har mer plass, bare mindre... Men han klatret som bare det opp og ned fra disse sengene da vi var og såg på seng, det var ikke noe problem i det hele tatt.

På hytta til svigers har de den første du viser - familiekøya. Der har han ligget fra han var ca 3 uten problem. Det eneste jeg synes er negativt med den er at det er veldig lavt for den som ligger innerst nede.
    -diab-
    Storebror mars 2002 og vesla oktober 2005

Et barn gjør kjærligheten større, dagene kortere, nettene lengre, bankkontoen mindre, hjemmet lykkeligere, klærne krøllete, fortiden glemt og fremtiden verdt å leve for.

+ Svar til tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  • BB code er
  • Smilier er
  • [IMG] kode er
  • HTML kode er av