+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 10 av 40
Tråd: Jeg skal stikke meg selv i magen
-
Jeg skal stikke meg selv i magen
Jeg må begynne å ta Klexane, et blodtynnende middel for å forhinde blodpropp nå i svangerskapet. Dette skal settes med sprøyte i magen morgen og kveld, og jeg har ikke mannen min her til å gjøre det for meg hver dag. Dermed må jeg gjøre det selv
Da jeg var innlagt før og etter jeg fikk Tipp, så klarte jeg etterhvert å sette denne sprøyten selv fordi ene jordmora satte den så vondt. Det er bare en bitteliten, tynn nål som skal inn i underhudsfettet, så det er ikke værre enn for de som setter insulin
Men akkurat nå sitter jeg og gruer meg og har litt angst for hele nåle, men jeg MÅ sette den nå. Heier dere på meg?
Svar med sitat
-
Pust inn... Pust ut...
Du er tøff altså!Nygift med herr Potethode og våre tre småpoteter.
Junior feb-05, Lillegutt jan-07 og Lillebror des-09Svar med sitat
-
Done
Hvor er smilyen som viser hvor stolt jeg er???Svar med sitat
-
Heia Serendipity. Dette går så fint. Jeg måtte ta Fragminsprøyte i magen selv etter at Pusen var født. Gjorde det morgen og kveld i nesten to uker!!!
Du er tøff!!!Koala 07 og Ektemannen.Svar med sitat
-
Heia Serendipity! Bra jobba!
Mamma til storesysta '00, mellomsysta '02, bror '04 og vetlesysta 29.03.10Svar med sitat
-
Wow, superwoman!!!
Svar med sitat
-
Du er flink!! Heia!!
[FONT=Century Gothic][COLOR=darkorchid]Nær mamma til 2 vakre jenter:fargehjerter: [/COLOR][/FONT]Svar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av MieMy
Der ser dere - vi er flere som tørSvar med sitat
-
Det var ikke så ille, var det??
Koala 07 og Ektemannen.Svar med sitat
-
Hei. Jeg tok klexane de to siste mnd + en mnd etter fødsel pga noen "dodgy" blodprøver. Sikt deg inn på de områdene med mest fett på magen - det gjør minst vont. Og stikk aldri samme plass to ganger - det gjør sinnsykt vont. Til slutt gikk jeg over til å injisere i lårfettet og rompa i stedet for magen fordi jeg hadde arr i fettvevet som verket om jeg traff på dem og jeg traff dem "hele tiden". Lårfett/hud er mye hardere og seigere enn i magen og det sprenger mer, men i forhold til fettarrspreng kan det fort bli den minste smerten...
For å drøye overgang til andre mulige stikksteder, så del opp magen i fire kvadrater og prøv å husk hvor du har stukket. Med litt planlegging kan det henne at du slipper å injisere i lår og rompe.
Ja, og om du treffer en blodåre, ikke injiser! Det skal ikke rett ut i blodet. Treffer du en blodåre så skjønner du det. Bare trekk ut nåla uten å røre stempelet og stikk på nytt med en ny sprøyte en annen plass. Nåla må bare penetrere huden en gang for å forhindre infeksjoner.
Dette vet du kanskje, men jeg visste det iallefall ikke før jeg hadde min runde. Jeg fikk bare instruksjon på injeksjon og et klapp på skuldera... :PGullungen Maya dubbedåre født mai 2005
I'm not an artist, I'm a work of artSvar med sitat
+ Svar til tråden