Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > På potta > Potte- og dotrening

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16 Aug 2008, 19:00
kaje kaje er aktiv nå
Inspirert
Super moderator

Ble medlem: 02 Feb 2007
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Al-Kemia
Men som sagt - jeg tror det er viktig å være ydmyk og evaluere situasjonene sine jevnlig for å se hvor riktige de er. Både barn og voksne er dynamiske og det som er rett en tid, er ikke alltid rett en annen tid - men i en atmosfære der man kan være seg selv tror jeg at endrete behov kan luftes og reageres på på en ny måte.
Så kloke ord, Al-kemia

Lillebap er også bleiefri om natten nå. Har hatt noen uhell og vi merket vi ble anspente i kroppen. Vi lå og lurte på om han måtte tisse og slikt. Når han hadde uhell så våknet vi så veldig opp, med all skiftestyr og slikt - tok lang tid å sovne igjen. Vi fant løsning hos oss i praktisk organisering. Vi bruker tisselaken under vi da. Og hvis det er uhell - så tar vi et håndkle over, et saueskinn oppå - og legger han på det - da rekker han ikke våkne opp skikkelig. Så vasker vi dagen etter. Nå sover vi bedre. Og så fant vi ut at når han sover truseløs kjenner han bedre at han må tisse, fordi det er så ulikt bleie. Så når vi tok av trusa ble det nesten helt slutt på uhell.

Jeg tenker også det er stor variasjon på når vi er fysisk klare til å være tørre natta igjennom. Kanksje løsner det snart - kanskje er hun ikke klar, ikke lettt det der.
Jeg tror nok ikke jeg ville ha tatt på bleie igjen, hvis ikke lillebap ønsket det sterkt selv. Men så blir det liksom balansegangen da - hjelpe og se barnet slik at det føler mestring likevel. Og det kan nok være en prøvelse når vi som foreldre er slitne av sengeskift og usikkerhet på om det vi gjør er rett. Så jeg tenker bare dere vet best hva som er best i deres relasjon og for deres jente. Jeg husker jeg leste her i en nydelig tråd at fru Potethode skiftet på senga til gutten sin i smug - nydelige mammaen
Gammel 19 Aug 2008, 09:33
heilo heilo er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 14 Oct 2006
Sted: Trondheim
Standard

Forresten så tror jeg ikke at det er så galt å ha på bleie heller, så lenge det ikke er preget av tvang. Med laaang erfaring som sengevæter så vet jeg at jeg mye heller ville ha foretrukket en fungerende trusebleie (som lett kan skjules) framfor en uendelig rekke av våte senger og sengeskift, men så var jeg også mye eldre. Noen ganger kan erfaringen med at senga blir våt gjøre at barnet våkner og går på do, andre ganger så fungerer ikke dette av forskjellige årsaker.
Gammel 22 Aug 2008, 22:55
teamor teamor er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 12 Oct 2006
Standard

Vi investerte i et tisselaken til hennes seng, og en madrassebesktytter i vår. Alle sover bedre (jeg slapper mer av), og uhellene har uteblitt! Så dette går jo riktig så bra Jeg tar henne ikke på do i løpet av natten heller
Gammel 23 Aug 2008, 18:25
Al-Kemia Al-Kemia er ikke aktiv
cuprum

Ble medlem: 13 Oct 2006
Sted: Ski
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av heilo
Forresten så tror jeg ikke at det er så galt å ha på bleie heller, så lenge det ikke er preget av tvang.
Helt enig - tror det viktigste er at det er en løsning som passer for barnet.

....Till you're so fucking crazy you can't follow their rules....
Svar med sitat
Svar

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgaveVis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med emailVideresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodusBytt til hybridmodus
TrådmodusBytt til Trådmodus

Regler for innlegg