Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Utenfor tema > Blomsterengen

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25 Aug 2008, 22:15
Al-Kemia Al-Kemia er ikke aktiv
cuprum

Ble medlem: 13 Oct 2006
Sted: Ski
Standard Jeg trenger datahjelp! open office

1. jeg bruker open office og det er det jeg blir å bruke

2. om jeg ikke får slått av automatisk listefunksjon med nummerering kommer jeg til å gå totalt nuclear på noe/noen veeeldig snart.

Hvordan blir jeg kvitt open office' irriterende uvane med å lage lister for hver gang det kommer to etterfølgende tall etterhverandre nedover - slik som nummereringen øverst i posten

3. og nei - det er IKKE et alternativ å beholde liste-funksjon!!!!!

jeg hater open office

....Till you're so fucking crazy you can't follow their rules....
Svar med sitat
Gammel 25 Aug 2008, 22:26
Rivella sin avatar
Rivella Rivella er ikke aktiv
Nygift

Ble medlem: 02 Feb 2007
Sted: Oslo
Standard

Kan ikke hjelpe deg med annet enn moralsk støtte til open office-hatet. Kjenner faktisk at jeg blir riktig så arg bare av å tenke på det programmet . Laptopen har aldri vært nærmere en brå død enn da jeg knotet med det...
Gammel 26 Aug 2008, 08:05
Moder'n Moder'n er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 25 Apr 2008
Standard

Jeg vet faktisk ikke om det du ber om er mulig. Microsoft Word har det forøvrig på samme måte.

En "fix" er å trykke Ctrl + z etter at du har trykket på Enter-tasten etter første linje (altså like etter at Open Office uten at du egentlig vil det, har begynt å lage en nummerert liste). Det fikser ikke problemet for alltid, men det fikser det i alle fall for den listen du holder på med akkurat her og nå. Etterhvert vil det komme i fingrene og du tenker ikke engang over det.

Ellers kan jeg anbefale LaTeX. Det skrev jeg min oppgave i. Ingen formatering der uten at du ønsker det. Faktisk innimellom ingen formatering selv om du ønsker det. Eventuelt LyX. (Begge disse forslagene er - vel - ganske ekstreme. Jeg vil tro du heller vil leve med irritasjonsmoment ala teit nummerering.)
Gammel 26 Aug 2008, 08:45
Moder'n Moder'n er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 25 Apr 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Moder'n
Jeg vet faktisk ikke om det du ber om er mulig.
Selvsagt er det mulig! Du må bare vite hva du skal lete etter. Dette er en autokorrigeringsfunksjon. Du må dermed skru dette av. Gjør som følger:

Klikk på Tools-menyen og velg AutoCorrect.
Klikk på Options-fanen
Litt nedenfor midten av listen finner du et valg som heter Apply numbering - symbol: .. Det er dette valget du vil jobbe med.

Du skal nå fjerne krysset framfor dette valget. Da vil du ikke få nummerering når du skriver for eksempel "1.". Klikk deretter på OK-knappen, og alt er fint og flott (i alle fall funka det fint og flott hos meg. Gi for ALL del beskjed om det ikke funker for deg, så skal vi lete litt mer sammen for å finne ut hva som gikk galt.)

Håper dette gir deg masse lykke, Al-Kemia.
Gammel 26 Aug 2008, 15:20
cuprum

Standard

Jeg har gjort de forandringene, moder'n, og problemet mitt er da at jeg i stedet for tallene som skal være der (men som ikke er en liste) blir et punkt eller tallene forsvinner... så da må jeg gå over og skrive tallene minimum to ganger :P

Eller - ok - jeg ble meget meget forbanna i går så kanskje jeg krøllet. Skal forsøke en gang til. Ellers takk for tips.

Evt ta alle tall og skrive dem i regneark i kolonner og lime dem inn - det vil egentlig ikke være en ulempe.

Er litt fristet til å prøve på notebook... den er basic og gjør ikke noe krøll. Jeg skrev html-koding i notebook før. For formatering kan jeg kanskje lime inn i open office eller noe... kanskje jeg går under radaren for listefunksjonen.

Jeg skal skrive mye lab dette halvåret så det er greit å finne en løsning som jeg kan leve med. Men jeg har ikke råd til å kjøpe lisensert programvare.

Svar med sitat
Gammel 26 Aug 2008, 15:25
Cantaloupe Cantaloupe er aktiv nå
Dagdrivar

Standard

Ettersom du har koda html så vil eg absolutt anbefala deg å prøva LaTeX. Det tar litt tid å setja seg inn i men er så absolutt vert alt arbeidet. Eg brukte vel til saman ei veke i mai medan seg skreiv oppgåva mi på å læra meg LaTeX.

Og der kom eg på at eg har lovt det oppgåva mi.
Gammel 26 Aug 2008, 15:37
cuprum

Standard

Ok, takk for tips. Som sagt - har mange labjournaler fremfor meg og er ikke helt ukjent med lett koding ala html og jeg har forsøkt meg på matlab med et noe... ullent resultat, riktig nok, men med bedømmelsen "godkjent" så da kunne det ikke vært alt for ille. Så da får jeg prøve meg på LaTeX (for et pervo navn)

Svar med sitat
Svar

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgave Vis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med email Videresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodus Bytt til hybridmodus
Trådmodus Bytt til Trådmodus

Regler for innlegg