Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Søvn > Generelt om søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23 Oct 2009, 21:55
Gimp Gimp er aktiv nå
Senior Member

Ble medlem: 06 Dec 2007
Sted: Buskerud
Standard

Den svei skikkelig! Fantastisk tekst, håper den er en øyeåpner for de som trenger det - heldigvis slipper mine unger å oppleve dette, men det er altfor mange som må...

Jeg har også forundra meg over de som mener at babyer ikke selv forstår noe av hva de trenger, men at de allikevel er manipulative og beregnende.

Takk, Lille O, for ditt fine bidrag i det godes tjeneste

Svar med sitat
Gammel 23 Oct 2009, 22:29
Serendipity Serendipity er ikke aktiv
på snurren

Ble medlem: 03 Oct 2006
Standard

Prøvde å lete meg frem til dette på klikk.no, men der var det mye fælt å lese gitt *kryper tilbake til RB-bobla mi*
Svar med sitat
Gammel 25 Oct 2009, 12:22
Imp Imp er ikke aktiv
Helfrelst mamma

Ble medlem: 24 May 2007
Sted: Hurum
Standard

Jeg vil også dele den på facebook. Det var en viktig, og bra tekst, selv om den var uendelig trist....takk, lille o, og trådstarter.

Mamma til Mirakel f. sept. 2007 og gift med Skycrane
Et nytt mirakel er ventet 23. april

Svar med sitat
Gammel 26 Oct 2009, 23:33
Shoosa Shoosa er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 06 Jun 2008
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Shoosa
Derfor skal jeg ikke inn og kommentere på klikk.no, sendte en av de argeste mailene jeg noensinne har skrevet i går kveld, og tror egentlig ikke at det var så lurt...
Har faktisk fått svar, det var overraskende.
Jeg limer inn mailen min, og så oppsummerer jeg svaret jeg fikk.

Sitat:
Til ansvarlig redaktør på klikk.no

Denne nettsiden... hva i helvete er det som feiler folkene som lager den? Teksten er full av FULLSTENDIG IRRELEVANTE LINKER! Jeg blir komplett sprø og kanon banan i hodet av å prøve å lese en seriøs tekst som hele tiden blir avbrutt av idiotiske lenker av typen "Gravide som vil ha jentesex". Hva faen tenker dere på? Midt inni artikkelen dukker det jo faktisk opp relevante lenker også, hvordan forventer du at folk skal klare å skille ut driten og lese resten når dere holder på sånn? Til orientering: Jeg klikket ikke på noen av dem, jeg leste kun artikkelen jeg ble tipset om: http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle511271.ece

Bruk heller flere bokser av den typen som er til høyre i selve artikkelteksten "LES OGSÅ:" Der kan dere legge sånne teite lenker, og så kan dere holde dere til tema i artiklene.

Hun der Eli Sørensen kan du be om å slutte å komme med sånne menneskefiendtlige og skadelige utsagn om barn. Eller alternativt, hun kan ta med seg Ferber og Karin Naphaug og resten av psykoene og bosette seg på en øde øy uten tilgang til internett og andre media så vi slipper å høre mer om de forferdelige "metodene" de har for å få foreldre til å behandle sine egne barn som hunder istedenfor mennesker. Disse menneskene er farlige! Jeg håper at om noen år er vi kvitt dem slik at andre og mer humane eksperter kan slippe til. Les for eksempel Elizabeth Pantley for gode søvnråd som ikke går ut på å la barna gråte til de spyr. Eller Adele Faber & Elaine Mazlish om gode måter å kommunisere med (større) barn på.

Jeg er sint og provosert, og det skinner helt sikkert gjennom i det jeg skriver. En annen gang skriver jeg kanskje et mer ordentlig brev. Akkurat nå ville jeg bare si fra om disse to tingene.

Hilsen ...
Min oppsummering i kursiv.
Sitat:
Hei,
og takk for henvendelsen!
Du har helt rett ang. irrelevante lenker. Vi har hatt noen eksempler på dette, og praksisen er skjerpet.
Artikkelen var en del av en serie som skulle vise alle nyanser og ulike skoler. De stiller seg verken bak Eli Sørensen eller skyver henne unna, men sier at det ofte er slik innen fagmiljøer at noen mener en ting, og andre noe annet. klikk.no ønsket å få fram alle synspunkter og så starte en debatt derfra.
På en måte litt flau nå. Jeg ser jo at den mailen ikke er så veldig seriøs, og den er i alle fall ikke så veldig ikke-voldelig... Dårlig språk er det også. Henter meg i det minste littegrann inn igjen i siste avsnitt. Håper jeg ikke har ødelagt for en god sak nå
Gammel 27 Oct 2009, 11:02
Pelly Pelly er ikke aktiv
er ikke kjevlekjerring!

Ble medlem: 04 Feb 2008
Sted: på småbruket
Standard

Shoosa: Ja, du var nok litt opprørt når du skrev dette, det synes, men litt fornuftig ting er det jo (godt gjemt) inni der også da. Stor klem fordi du sier ifra iallefall!

Håper de kan komme med resten av den såkalte artikkelserien da, og at vi da får synspunktene og rådene fra eksperter med mer humane innspill og metoder.
Svar med sitat
Gammel 27 Oct 2009, 11:27
katari katari er ikke aktiv
tobarnsmamma

Ble medlem: 27 Apr 2008
Sted: Ullensaker
Standard

åj Shoosa da. hehe. jeg måtte bare le litt når jeg leste altså. sorry. men jeg bare så for meg en illsinna mamma som satt foran pcen sin og skrev så det stod etter. Når det er sagt er det akkurat slik du forklarer det, med stygge ord og det hele som jeg også tenker og føler om saken. så ærligheten skal du ha for! og hvis de vil ha ett mer nyansert bilde, så må de for "svingende" få meg seg alle skolene da, og alle forskningsresultatene og synserene , ikke bare de barnehatske...

måtte jo bare skrive i debatten der selv. ble så frustrert over hun som sa vi ikek måtte la barna få overtaket, da kom vi til å slite i flere år fremover... og hun var tydeligvis ekspert på barnegråt for hun kunne skille helt fint mellom alle typer gråt som fantes...gusj..

Svar med sitat
Gammel 27 Oct 2009, 11:28
CarinaNV CarinaNV er aktiv nå
Senior Member

Ble medlem: 04 Oct 2006
Standard

Shoosa: Jag tycker den var fin jag,

Inimellan är det effektfullt med superlativ och inte helt rumsrena ordval,
Svar med sitat
Gammel 27 Oct 2009, 11:50
Gimp Gimp er aktiv nå
Senior Member

Ble medlem: 06 Dec 2007
Sted: Buskerud
Standard

Du er jo faktisk saklig og konstruktiv oppi all den heftige språkbruken, så jeg tror faktisk du nådde frem med budskapet ditt, jeg

Svar med sitat
Gammel 27 Oct 2009, 21:47
Shoosa Shoosa er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 06 Jun 2008
Sted: Oslo
Standard

Jeg kunne jo med fordel bare ha droppet avsnittet om "hun der Eli Sørensen", ser jeg. Eller holdt meg til ett av temaene. Slik det ble nå som kom all frustrasjonen over teite og barnefiendtlige råd til uttrykk i irritasjon over irrelevante lenker. På en måte hadde det vært bedre å skrive alt sinnet mitt inn i en tekst om Eli Sørensen&co, men den hadde neppe vært egnet til å gjengis på trykk, som det heter. Akkurat nå er sinnet borte og anledningen tapt.

Takk for at dere ser noe positivt i dette, jeg var veldig i tvil om det var lurt å sende mailen.

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgave Vis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med email Videresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodus Bytt til hybridmodus
Trådmodus Bytt til Trådmodus

Regler for innlegg