Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Familie > Familie

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel I går, 10:18
meloni sin avatar
meloni meloni er ikke aktiv
keep calm and carry on

Ble medlem: 23 Apr 2007
Standard

Jeg har ikke sett programmene, men synes det høres veldig fint ut. Kjenner allikevel at jeg er skeptisk til selve ideen om å lage slike programmer, men Katari har selvfølgelig et poeng i at det kanskje er en liten pris å betale om ting blir mye bedre etterpå.

Ta i mot barnet i ærbødighet.
Oppdra det i kjærlighet.
La det gå i frihet.
Svar med sitat
Gammel I går, 10:31
CarinaNV CarinaNV er aktiv nå
Senior Member

Ble medlem: 04 Oct 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av meloni
Jeg har ikke sett programmene, men synes det høres veldig fint ut. Kjenner allikevel at jeg er skeptisk til selve ideen om å lage slike programmer, men Katari har selvfølgelig et poeng i at det kanskje er en liten pris å betale om ting blir mye bedre etterpå.
Ja, vet du att både han gutten som var i första programmet, och hun jenta nu i andra programmet, de kommer extremt stärkta ut ur detta tror jag. Jag har svårt att se att någon skulle kunna vända det mot dem att de ställt upp på det viset, utan jag tror alla (och framför allt de själva) känner att de visar extremt stark ryggrad i det de gör, .
Svar med sitat
Gammel I går, 16:27
siemens siemens er ikke aktiv
alltid trøste

Ble medlem: 07 Mar 2007
Sted: Arvika, Sverige
Standard

Det var en redaksjonell kommentar i en gratisblaske som deles ut i de fleste byene i sverige i dag (Metro) om at hun hadde ertet på seg hele feministsverige med gudrun schyman i spissen ved å kommentere noe sånt som at vi mödre leverer fra oss barna våre for tidlig, og at hun var svärt skeptisk til 6 mnds bebiser i barnehage. Da kom feministene med skrik og skrål om at slik kan man ikke si når vi lever i 2009.

Men det som var hennes kommentar, tror jeg, uten å ha sett originalen, gikk på at vi må jobbe, for vi har ikke råd til noe annet. Men vi tar opp lån for å kjöpe bil og båt og setter av penger til sydenreiser. Kanskje man skal ta opp lån for å väre hjemme med barna i stedet, tror jeg hun mente.
Det finnes sikkert en bedre kilde enn Metro til hva hun faktisk har sagt, og som jeg leste det oppfattet jeg det ikke stenaldersk og bakstreversk, altså, men at vi bör tenke gjennom hvordan vi lever livene våre med barna våre, for småbarnstiden er så kort. Vi er mindre hjemme med barna en noensinne og konsumerer mer enn noensinne. Kanskje det burde värt tvers om?
Gammel I går, 16:53
CarinaNV CarinaNV er aktiv nå
Senior Member

Ble medlem: 04 Oct 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av siemens
Vi er mindre hjemme med barna en noensinne og konsumerer mer enn noensinne. Kanskje det burde värt tvers om?
Men om det är så att man följer i mönstrena till sina föräldrar så kanske det är just det vi gör: Lämnar barnen på dagis låååånga dagar och fyller upp det dåliga samvetet med leksaker och annat ting och tang...

Jag har väldig sans för det att jobba mindre och hellre kutta ut utlandsresor till förmån för att vara hemma lite mera med barnen mina. Å andra sidan har jag möjlighet till det. Har man dålig råd så tror jag det är svårt att distansera sig gott nog till att avstå från den där utlandresan, som ändå skänker en en veckas vila eller två som man där och då så väl behöver, till förmån för att ha barnen en timme mindre på dagis per dag... Eller vad det nu kan vara som kan vara ett långsiktigt alternativ.
Svar med sitat
Gammel I går, 22:04
siemens siemens er ikke aktiv
alltid trøste

Ble medlem: 07 Mar 2007
Sted: Arvika, Sverige
Standard

Jeg tenker litt som du, CarinaNV, det må være en balansegang her. I dag er det luksus for mange å frivillig kunne gå ned i arbeidstid og få endene til å møtes - enten har man ikke noen jobb, eller man har bare dårlig betalt deltid. Og da kan den utenlandsreisen være årets mål for hele familien. I tillegg kan det få konsekvenser på lengre sikt å gå ned i arbeidstid.

Men det går an å se seg litt om, om man finansierer et høyt og unødvendig løpende forbruk kan det være at man kan prøve å minimalisere og gå ned i arbeidstid.
Gammel I dag, 01:43
9nemor 9nemor er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 30 Sep 2007
Standard

Har sett første program no, og kjenner eg er veldig begeistra for L. Hallin. Fantastisk deilig å oppleve at ho så gjennomført tek barnets side
Skal def. sjå dei komane programma også.

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgave Vis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med email Videresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodus Bytt til hybridmodus
Trådmodus Bytt til Trådmodus

Regler for innlegg