Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Amming og flaske > Amming

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel I går, 14:40
Nusla Nusla er aktiv nå
Senior Member

Ble medlem: 12 Oct 2006
StandardVanlige allergener som går over i morsmelk?

Altså, jeg sliter litt med Lillebror om dagen. Stakkaren klør og klør. Han har nok fått atopisk eksem som sin storesøster, sukk.

Når han var en måned gammel var det tydelig at "revene" i ansiktet og på kroppen hans klødde og i samråd med helsesøster kuttet jeg ut alt av egg og melk i kosten min (storesøster fikk påvist allergier mot egg og melk når hun var 9 måneder). Lillebror ble bedre i løpet av få dager.

Når han var ca tre måneder pøvde jeg forsiktig å introdusere produkter som inneholdt melk og dette så ut til å gå veldig fint. For et par uker siden fikk han plutselig mer og mer utslett. Lurte på om det var melka, men fant ut at personalet i bakeavdelingen på Meny her jeg bor synes det er helt greit å pensle butikkbakte boller med egg uten å skrive det på innholdsdeklarasjonen på posen

Etter dette har jeg store problemer med å få utslettenne under kontroll. Han er mye bedre, men jeg synes det ser ut som han nå reagerer på ting han ikke gjorde før. Toleransenivået hans er kanskje lavere nå, etter at han fikk i seg egg?

Jeg har selvfølgelig sluttet med melk og egg igjen. Alle ullklær er pakket vekk, dunposen og dundyner er bytta ut da det så ut som han plutselig reagerte på dette også. I tilleg lurer jeg på om han nå reagerer på fisk???

Hvilke andre ting kan han reagere på? Nøtter? Soya? Tomat?

Hva er mest vanlig å reagere på gjennom morsmelk når det gjelder atopisk eksem?

Mamma til Vesla født i September 2005
Svar med sitat
Gammel I går, 14:44
Liz Liz er ikke aktiv
Baby-modus

Standard

*følger med i tråden*

Gammel I dag, 00:10
Sjalabais Sjalabais er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 16 Oct 2006
Sted: Sørlandet
Standard

Bare litt på siden av det du spør om...

Hvordan er klesvaskrutinene deres? Parfymefri såpe? Skyllemiddel? Ekstra skylling etter vask?

Og de på Meny skulle ha blitt slått i hodet med noe hardt! Nytter jo ikke kjøpe noenting uten å risikere reaksjoner jo Har en liten eggeallergiker jeg og...

Nøtter, sitrus og jordbær (så vidt jeg husker) overfører allergener til melka.
Gammel I dag, 00:34
Nusla Nusla er aktiv nå
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sjalabais
Bare litt på siden av det du spør om...

Hvordan er klesvaskrutinene deres? Parfymefri såpe? Skyllemiddel? Ekstra skylling etter vask?

Og de på Meny skulle ha blitt slått i hodet med noe hardt! Nytter jo ikke kjøpe noenting uten å risikere reaksjoner jo Har en liten eggeallergiker jeg og...

Nøtter, sitrus og jordbær (så vidt jeg husker) overfører allergener til melka.
Jo, har faktisk byttet fra flytende Blenda Sensitive til pulver Blenda i denne perioden, men er tilbake til flytende nå. Kun pappaen bruker skyllemiddel, og bare på sitt eget tøy. Ekstra skylling ja, det har jeg ikke tenkt på... Han har forresten mest utslett i ansikt/hals/hode og mindre på kroppen. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre?

Sitrus ha jeg ikke tenkt på, drikker appelsinjuice innimellom og nå kommer jo klementinene. Får følge med

Ang Meny så har jeg sagt klart og tydelig fra til personalet, men ingenting er gjort med saken. Så vidt jeg kan se selger de samme bollene med den samme innholdsfortegnelsen enda

Mamma til Vesla født i September 2005
Svar med sitat
Gammel I dag, 01:39
Sjalabais Sjalabais er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 16 Oct 2006
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Nusla
Jo, har faktisk byttet fra flytende Blenda Sensitive til pulver Blenda i denne perioden, men er tilbake til flytende nå. Kun pappaen bruker skyllemiddel, og bare på sitt eget tøy. Ekstra skylling ja, det har jeg ikke tenkt på... Han har forresten mest utslett i ansikt/hals/hode og mindre på kroppen. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre?

Sitrus ha jeg ikke tenkt på, drikker appelsinjuice innimellom og nå kommer jo klementinene. Får følge med

Ang Meny så har jeg sagt klart og tydelig fra til personalet, men ingenting er gjort med saken. Så vidt jeg kan se selger de samme bollene med den samme innholdsfortegnelsen enda

Mange opplever at pulvervaskemidler er mer irriterende for huden enn flytende. Noen har det best med Blenda sensitiv, andre med Neutral. Skyllemiddel etterlater (som såpe) litt rester i maskina, så helt fri for skyllemiddel er nok ingen av klærne, håndklærne eller sengetøyet deres... Ansiktet og hodet har jo også mye kontakt med sengetøy o.l., særlig mens de er så små.

Sigler han? Fukt er jo en trigger det og. Fuktig hud får lett utslett/eksem.

Har du vært inne på eksemskolen og lest? www.eksemskolen.no

Veldig dårlig av Meny! Skal sjekke opp hvordan de gjør det her i byen. Kanskje sende en e-post til Meny sentralt og høre om det er vanlig praksis å ikke opplyse om hva boller o.l. pensles med?
Gammel I dag, 08:46
Ma-i Ma-i er aktiv nå
Blondine

Ble medlem: 29 Apr 2007
Standard

Du kan rense maskinen med å brukeeddikki skyllevannet , i vasken før du vasker barnetøy fks- og så bruker du det iskyllekammeret ved vask av babytøy også, det hjelper nå ihvertfall endel på .
hør med mannen om dere kan prøve eddikk som skyllemiddel for han også, noen syns det er helt greit ihvertfall.

Har man først begynt å reagereså kan kroppen fort reagere på mye enstund.
en annen ting nå er jo også at luftaer ofte tørrere og deter det endel som reagerer på. For noen vbil olje eller gode kremer hjelpe, vi brukte krem med ringblomst og Aloe Vera en stund.begge deler er jo lett beroligende på huden og kløedempende.

Andre ting som kan gi reaksjoner er :
te, kaffe, chicli, rød paprika -spesielt,PEPPER -aletyper, bananer, er det reaksjoner på egg , kan også fisk være en trigger, rå gulerot, aprikos,plommer ,druer osv

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgaveVis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med emailVideresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodusBytt til hybridmodus
TrådmodusBytt til Trådmodus

Regler for innlegg