Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Familie > Samliv

Gammel 02 Nov 2009, 16:40
mara mara er ikke aktiv
titteltøs og vinglepetra

Ble medlem: 12 Oct 2006
Sted: 3 mil utenfor Stavanger rettning Egersund
Standard Hvis man er i et forhold, men kjenner kribbel (tiltrekning) mot andre

hvis man er i et forhold, men kjenner kribbel (tiltrekning) mot andre -men ønsker å være med den man er i forhold med, hva gjør man/bør man gjøre med det?

jeg går på kurs, og der snakkes det om at følelser lyver ikke, men kan bygge på feil grunnlag -men så har jeg også hørt at man skal følge følelsene sine, ergo dette spørsmålet over

Storebror november 03` - Lillebror mars 06`
BonusStorebror mai 98
Svar med sitat
Gammel 02 Nov 2009, 16:45
CarinaNV CarinaNV er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 04 Oct 2006
Standard

Jag tycker du ska kosa dig med lite kribbel i magen väl vetandes om att du har det väldigt bra egentligen med den du har, . Är det inte lite dejligt att känna så en stund? Oftast går det ju över ganska snart och gär det inte det så får du väl ta och tänka igenom alltsammans noggrannt,
Svar med sitat
Gammel 02 Nov 2009, 16:48
hurramegrundt hurramegrundt er ikke aktiv
tidvis uthvilt

Ble medlem: 23 Apr 2008
Sted: Lillestrøm
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av CarinaNV
Jag tycker du ska kosa dig med lite kribbel i magen väl vetandes om att du har det väldigt bra egentligen med den du har, . Är det inte lite dejligt att känna så en stund? Oftast går det ju över ganska snart och gär det inte det så får du väl ta och tänka igenom alltsammans noggrannt,
Helt enig. Følelser skal anerkjennes, tenker jeg, men det er vel ikke alltid fornuftig å følge dem.

“Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind.” dr. Seuss
Svar med sitat
Gammel 02 Nov 2009, 17:40
Vims Vims er ikke aktiv
sjonglerer livet!

Standard

Jeg tenker litt annerledes - for jeg tror at kribbel kan ødelegge det forholdet man ønsker å opprettholde, hvertfall hvis man begynner å oppsøke den man kjenner kribbel for, eller omgås denne mye. For hver gang man kjenner kribbel, kommer man tilbake til forholdet og kjenner på manglende kribbel - og da er det lett å havne i en nedadgående spiral, tror jeg.

Litt kribbel er greit, men man trenger kanskje ikke oppsøke og forfølge det? Jeg tror hvertfall det er viktig å ha et bevisst forhold til det, slik at man ikke blir fanget i "kribbleriet"

Men som min 86 år gamle mormor sier; søk inspirasjon ute, høst gledene hjemme Er kanskje noe i det også, eller?
Svar med sitat
Gammel 02 Nov 2009, 17:54
CarinaNV CarinaNV er ikke aktiv
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vims
Jeg tenker litt annerledes - for jeg tror at kribbel kan ødelegge det forholdet man ønsker å opprettholde, hvertfall hvis man begynner å oppsøke den man kjenner kribbel for, eller omgås denne mye. For hver gang man kjenner kribbel, kommer man tilbake til forholdet og kjenner på manglende kribbel - og da er det lett å havne i en nedadgående spiral, tror jeg.

Litt kribbel er greit, men man trenger kanskje ikke oppsøke og forfølge det? Jeg tror hvertfall det er viktig å ha et bevisst forhold til det, slik at man ikke blir fanget i "kribbleriet"

Men som min 86 år gamle mormor sier; søk inspirasjon ute, høst gledene hjemme Er kanskje noe i det også, eller?
Jag är helt enig i det, Är man dödsförälskad så är det nog inte så lurt att söka upp föremålet för förälskelsen allt för ofta, men kribbel är väl mest kribbel?
Svar med sitat
Gammel 02 Nov 2009, 19:37
Al-Kemia Al-Kemia er ikke aktiv
americium

Ble medlem: 13 Oct 2006
Sted: Ski
Standard

Jeg tror at det går ikke an å bare se på en person et helt liv. Jeg mener også at det er fullstendig lov å se på andre, men om man er i et forhold man vil beholde og kriblingen omhandler noen andre - så er det best å ikke underbygge ved å oppsøke personen, snakke med vedkommende eller gå inn for å fantasere om h*n.

Ser at Vims' mormor oppsummerer det veldig fint.

Dogs have masters; cats have staff
Svar med sitat
Gammel 02 Nov 2009, 19:53
Chance Chance er ikke aktiv
Amor vincit omnia

Ble medlem: 11 Oct 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av CarinaNV
Signerer bare CarinaNV, jeg. Syns hun sier det så fint!

"The important question is not what works. The crucial ethical, professional and political questions are how and why it works" JJ
Svar med sitat
Svar

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgave Vis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med email Videresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodus Bytt til hybridmodus
Trådmodus Bytt til Trådmodus

Regler for innlegg