Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Informasjon fra Ledelsen > Spørsmål til admin

Gammel 20 Nov 2009, 20:26
SusyQ SusyQ er ikke aktiv
Deler lykka, lager minner

Ble medlem: 03 Oct 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Serendipity
Kan jeg spørre hvorfor profilen er tatt bort fra venstresida? Synes det er veldig praktisk og kjekt
Jaaa, jeg likte også den.

mamma til
Charlie 03 Lola 05
Mr. Vovalova jager postansatte og katter inn i den evige solnedgang
Svar med sitat
Gammel 20 Nov 2009, 20:50
siemens siemens er ikke aktiv
søvndeprivert monster

Ble medlem: 07 Mar 2007
Sted: Arvika, Sverige
Standard

Har en synsfeil (skjeler) som gjør at jeg betrakter verden skjeivt, dvs med hodet på snei (mot venstre) som alltid har gjort at jeg har lettere å for å se det som er til venstre i stedet for høyre, så sånn sett hadde jeg foretrukket om annonsestolpen fortsatt var på høyre side, men forlater ikke ringblomst av den grunn.
Gammel 20 Nov 2009, 21:20
September September er ikke aktiv
Filosofer ottimista

Ble medlem: 01 Jan 2007
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Serendipity
Kan jeg spørre hvorfor profilen er tatt bort fra venstresida? Synes det er veldig praktisk og kjekt
I agree.

"Det vackraste jag vet är att se dig när du sover.
Här råder stilla frid, och jag glömmer både rum & tid.
Du ligger här brevid, och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig, är det vackraste för mig."

Tulla Lykketrollet

Svar med sitat
Gammel 21 Nov 2009, 01:16
Melinda Melinda er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 11 Feb 2009
Sted: Trondheim
Standard

På min lille skjerm ble alt plutselig litt lite, noe som gjør at det er vanskelig å lese innleggene, reklamebannerene kom liksom mer i fokus enn trådene. Kanskje bare en vanesak men har ført til mindre tid her inne i dag (som kanskje også er positivt så får jeg gjort mer av andre ting)
Gammel 21 Nov 2009, 13:42
katari katari er ikke aktiv
bergodalbanemamma

Ble medlem: 27 Apr 2008
Sted: Ullensaker
Standard

åh det juledesignet var kjempefint synes jeg! så koselig! dessuten er det litt deilig med en ny farge i ny og ne synes jeg, man blir fort lei. selv om jeg er godt vant med å ha annonsørene på andre siden da.

hurra for jul!

Svar med sitat
Gammel 21 Nov 2009, 16:45
Eple Eple er ikke aktiv
antijantemodus
Administrator

Ble medlem: 30 Sep 2006
Sted: Regnbyen
Standard

Jeg synes det er bra man takler litt forandring jeg. Det er ofte en utfordring å utvikle og variere på noe som helst når små endringer skaper mye ståhei.

Juleforumet er festlig- man får litt fargesjokk og det er kult synes jeg

Mamma til to gutter og ei jente, kone til en Eplemann
Svar med sitat
Gammel 21 Nov 2009, 20:12
Snuppegulle Snuppegulle er ikke aktiv
uten en tråd

Ble medlem: 04 Jul 2008
Standard

Det var fint begge deler synes jeg. Man venner seg til alt.
Svar med sitat
Gammel 21 Nov 2009, 20:31
isleofview isleofview er ikke aktiv
Senior Member

Ble medlem: 09 Apr 2008
Sted: Bærum
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Taratroll
Det går an å ha flere skin og la brukerene velge mellom de ulike. Akkurat nå kan alle velge imellom det vanlige eller juledesignet ved å velge i nedtrekkmenyen til venstre nede på siden. Grunnen til at vi ikke har flere design å velge mellom til vanlig er at hver gang man endrer på kodene må man gjøre det på hvert enkelt design. Og det blir fort mye jobb.
PHP Code:
Da har jeg valgt JULhihihi 

Chose to chance the rapids - dare to dance the tide.
Svar med sitat
Gammel 21 Nov 2009, 23:57
Aurora Borealis Aurora Borealis er ikke aktiv
Og høsten kommer tidsnok

Ble medlem: 28 Jun 2008
Standard

Jeg foretrekker også annonsene til høyre.
Og grunnen er at jeg ofte leser på forum fra mobiltelefonen (enklere å bare koble seg på et lite friøyeblikk) og da må jeg hele tida flytte skjermbildet mot høyre.

Litt tungvindt og gjør at jeg ikke orker å lese så mange tråder.
Gammel 22 Nov 2009, 00:59
Moder'n Moder'n er ikke aktiv
Syngende mamma

Ble medlem: 25 Apr 2008
Sted: Oslo
Standard

Hmmm. Det er tydelig at man her må trå varsomt. Det er jeg ikke så veldig god på, men jeg skal likevel prøve.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om endringen på jule-delen av forumet. Det er ikke den viktigste delen for meg og jeg forstår ønsket om en mer "julete" design. Når det er sagt er det dumt at tekststørrelsen på denne delen av forumet har blitt mindre. Man kan selvsagt øke tekststørrelsen lokalt på egen nettleser, men det er mer jobb og fører i alle fall hos meg til at tekststørrelsen også endres for andre websider (jeg har alltid flere tab-er oppe). Men - greit. Det er ikke det viktigste.

Men jeg bryr meg om endringene som er foretatt generelt. Annonse-banneret er flyttet fra høyre til venstre. Det gjør at det for tråder av en viss størrelse blir det a) veldig mye tom plass på venstresiden som kunne vært bedre utnyttet, og b) for de som leser på en litt mindre skjerm (mobil, liten PC, eller ikke har maksimert nettleservinduet) så kan dette rett og slett føre til at de for alle tråder må scrolle til høyre.

Dette er selvsagt ikke noen krise - men det gjør det vanskeligere å lese innleggene. Og det er jo innleggene som er poenget med Ringblomst, eller hva? Hvis folk lar være å lese (og dermed også skrive) fordi de syns det har blitt vanskeligere, så bør det i det minste være en grunn til at man har gjort de endringene man har gjort.

Hvis det er slik at annonsørene ønsker å bli mer synlig, så er det en grunn jeg forstår. Men jeg skulle likevel ønske man kunne gjøre dette på en annen måte enn å flytte banneret fra høyre til venstre.

En annen endring som har skjedd, er at selve innleggene ser ut til å være sentrert under overskriftene ("Trådverktøy", "Søk i denne tråden" osv). For meg gir dette et rotete inntrykk - var det slik før?

Det virker også som om svar-til-tråden-delen nå er sentrert eller eventuelt flyttet mer til høyre. Eller tar jeg feil? Jeg merker i alle fall at jeg ikke ser alle smiley-ene, men må scrolle til høyre etter dem.

Er det oppgradering av vBulletin som har gitt disse endringen, eller er alle endringer et bevisst valg?

Alt i alt. Jeg føler meg litt sånn her: Hva skjer? Er det meningen at dette her skal skje? Skal jeg kommentere det og be om endringer, eller vil jeg da fornærme de som tross alt gjør dette gratis?

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgave Vis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med email Videresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodus Bytt til hybridmodus
Trådmodus Bytt til Trådmodus

Regler for innlegg