Ringblomst  

Gå Tilbake   Ringblomst > Informasjon fra Ledelsen > Spørsmål til admin

Gammel I går, 23:15
siemens siemens er ikke aktiv
søvndeprivert monster

Ble medlem: 07 Mar 2007
Sted: Arvika, Sverige
Standard

Helt enig i at det er en balansegang, det er lett å slenge ut av seg ting i affekt som dermed blir svært lite konstruktivt.

Synes det har vært unødvendig mye styr for så marginelle endringer som har blitt gjort med forumet. Bidro forsåvidt selv med å ønske meg å kunne lese fra venstre marg, men som jeg håper jeg klarte å få fram så var det et ønske og ikke en trussel eller kritikk.
Gammel I dag, 01:33
Ma-i Ma-i er ikke aktiv
Blondine

Ble medlem: 29 Apr 2007
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Jeano
Ma-i: er det forde det er tekst i de boksene at det blir vanskelig for deg? Har annonsene vært et problem?
Hva med nettaviser ol. er det mange steder du ikke får til å lese? Hva med tettinntil som har alle boksene på venstre side og en tekst boks?
Jeg spør forde jeg er nysgjerrig

Moder`n:
Om vi hadde fått noen av dere til å sette opp forumet sånn dere synes det er best, tror du ikke noen andre ville klaget?
Uansett hva man gjør positivt eller nagativt så er det noen som ikke blir fornøyd.
ok nå valgte jeg dette svaret fordi det var lite teskt ....

fks på ti, så bruker jeg ofte arkivfunksjonen, og leser da fra arkivet , deter helt uten reklame og sånt .

og ellers så er det ofte at jeg ikke svarer da i tråder medstadige innlegg, fordi når jeg har lest alt, gjerne ialternativ som word osv, har det kommet nye oinnlegg som gjør at mitt blir malplassert, så ofte venter jeg til tråden blir stille. evnt velger jeg ut et innlegg med quote og svarer fra det og de foregående fks.. dette medfører da ofte tiøl at mitt svar blir rart , uten sammenheng med tråden forøvrig fks mitt svar på side 3 med quote fra side 1, tråden har skiftet retning og humør så mitt svar blir kjipt i forhold osv.

talesynteste synes jeg personlig fungerer dårlig i forum-sammenheng. av diverse grunner .

ofte er det lettere å bruke copy og google translate fra norsk til engelsk, :engelsk er lettere å lese og jeg kan evnt bruke on-line verktøy som leser tekst, markerer verb eller substantiv osv, på nett i ny fane, og så svare derfra, det gjør også at språket blir litt preget da av at jeg oversetter direkte i hodet fra engelsk tilbake til norsk.

Norskwe språklesere fungerer ofte dårlig til lesing av forum, da språket ofte er mer muntlig, det er imellom endel smilies som kan bli oversatt til ord, det er lit mange ...!!!! --- osv og dialektord som gjør at programmenwe fungerer dårlig synes jeg.

For hver endring på skjermen og i synsfelte som gjøres på et nettsted eller forum, tar det i snitt 3 uker ved daglig bruk av 1-3 timer å finne nye verktøy som fungerer ok, altså mye tid som blir brukt uten egentlig å få så mye utavdet , sånn forumsmessig .

Detsom er kjipt nå med boksene på høyre siden er at de flyter inn i fks svarboksen , og at de ikkestår paralellt eler i en kolonne .. og ved mindre skjerm minsker de ikke i str liksom men tar større del avskjermen..

Dety blir litt som atdu er vant medå lese engelsk, og forstår litt fransk og så endagså kommer alt på latin ... da tar det tid å lære sege nytt språk og verktøy for å kune forstå det ,

det er veldig slitsomt å alltid måtte bruke lang tid , og ikke være sikker på at du har fått meddeg og forstått det som er..
oftester det lett å svare når det er da 1 eller2,3 innlegg, men etter det , med mye teskt og mye viktig info og nyanser som her på rb , blir det vanskligere og mer slitsomt.. så lange tråderer det vanskelig å engasjere seg i over tid, da det går så mye tid med og usikkerhet i om jeg har forstått og svart riktig..

og man må ha lov til å si at , dette er ety problem for meg, dette vil påvirke min tid og bruk av forumet, dette betyr mye mer jobb og tid i å få noe ut av forumet. tid som ikke akkurater i ubegrensede mengder hos småbarnsforeldre i utgangspunktet. og forum er også noe som er hyggelig, da er det kjipt å måte gå glipp av mye fodi det tar lang tid , for lang tid.

« Forrige tråd | Neste tråd »
Trådverktøy
Vis utskriftsvennlig utgaveVis utskriftsvennlig utgave
Videresend denne siden med emailVideresend denne siden med email
Visningsmoduser
Linjærmodus
hybridmodusBytt til hybridmodus
TrådmodusBytt til Trådmodus

Regler for innlegg