Viser resultater 1 til 10 av 19
Tråd: Kan man fryse ned rå gjærdeig?
-
Kan man fryse ned rå gjærdeig?
Det er dagens spørsmål. Jeg driver løpende og rasjonaliserer familiens middagsopplegg - hvordan lage sunn og hjemmelaget mat i en fei på en hverdag?
Og da lurer jeg på: Kan jeg for eksempel lage klumper med deig som jeg fryser ned? Hvor lenge holder den i fall? Hvor mye må til for å "starte" den etter den har vært frossen"? Og vil det gå ut over smidigheten etc?Mammaen til Lille My (2004)og Hattifnattet (2006)
"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
Gro Nylander
Svar med sitat
-
balansekunstner Super moderator
- Ble medlem
- 03 Oct 2006
- Sted
- Repatriert. Igjen!
Jeg har i alle fall lært at det ikke går, men det er mulig at noen kan noen triks i ludo?
Men det er jo helt uproblematisk å fryse halvstekt eller forstekte ting, så går det raskt å varme eller ferdigsteke mens resten av middagen lages.La hybelkaninene leve!Svar med sitat
-
Det der tror jeg ikke blir noe vellykka, Sofia. jeg tror gjæren dør.
Hønemora til miriungen 04 og kyllingen 06 og lillesøster 10Svar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av mirimor
Takk for innspill, begge to. Kloke damerMammaen til Lille My (2004)og Hattifnattet (2006)
"Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen..."
Gro Nylander
Svar med sitat
-
http://www.melange.no/index.php/mela...inboller/21572
Jeg har ikke prøvd disse, men det ser jo ut som at det skal gå? Eller kanskje disse bollene heves med noe annet enn gjær?Svar med sitat
-
Å, jeg tror de der melangegreiene er noe lureri, der er det nok noe annet tilsatt også. Skeptisk...
Hønemora til miriungen 04 og kyllingen 06 og lillesøster 10Svar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av EngasjertMammaen til Lille My (2004)
og Hattifnattet (2006)
Gro Nylander
Svar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av mirimor
Svar med sitat
-
Her er også noen sånne boller fra frysedisken og her er innholdsfortegnelse
http://www.mollerens.no/produkter/Frys/Skillingsboller
"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla RinaldiSvar med sitat
-
Jeg frøs en pizzadeig og det gikk fint ihvertfall. Den hevet som bare det når den hadde tint