Viser resultater 1 til 10 av 14
Tråd: Klarer dere å blåse ut egg?
-
balansekunstner Super moderator
- Ble medlem
- 03 Oct 2006
- Sted
- Repatriert. Igjen!
Klarer dere å blåse ut egg?
Vi skal male påskeegg, og jeg tenkte å starte forberedelsene med å tømme egg. Men er det meg som er helt ududelig? Jeg har hull i begge ender, romtemperatur og alt jeg liksom skal. Men jeg klarer ikke å tømme dem, og jeg blåser som en gal. Finnes det noe triks, eller?
La hybelkaninene leve!Svar med sitat
-
Hvis du bruker nål til å stikke opp, lønner det seg å stikke litt langt inn...slik at du punkterer plommen og den plommesekken før du blåser. Jeg synes det hjelper litt.
Gift med
mamma til
Charlie 03Lola 05
H.K.H (Hans Kongelige Høyhet)
Propell
Mr. Vovalova jager postansatte og katter inn i den evige solnedgangSvar med sitat
-
Mange år siden vi gjorde dette, men jeg husker at det er tungt- man må blåse ganske hardt. Stikk langt inn (slik at det blir hull på plommen) og lag et litt større hull der alt skal komme ut.
Nå fikk jeg også lyst å drive med litt påske formingsting.Svar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av Marit
Jeg har for øvrig aldri klart å blåse ut sånne eggStorebror, lillestorebror & lillesøsterSvar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av meloniGift med
mamma til
Charlie 03Lola 05
H.K.H (Hans Kongelige Høyhet)
Propell
Mr. Vovalova jager postansatte og katter inn i den evige solnedgangSvar med sitat
-
Opprinnelig skrevet av meloni
I år tror jeg vi lar barnehagen ta seg av påskepyntlagingen, de har holdt på i noen uker allerede.
"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla RinaldiSvar med sitat
-
Kan blåse ut egg ja. Men jeg har en slik eggutblåser meed pumpe og nål, mye lettere. Det følger med et lite bor som man lager hull med, det blir da bare et hull, og det er lite og pent. Bruker denne hver gang jeg bruker egg som ikke skal deles, så i løpet av et år blir det maaange egg.
Kjøpte den på en hobbybutikk for mange år siden, den kostet 30 kroner eller noe.
Svar med sitat
-
Jeg hørte om noen som malte på hardkokte egg for å slippe å blåse dem tomme + at de ikke knuste så lett når barna malte den.
De brukte limpistol til å feste bånd for å henge de opp.
Blir vell litt lukt etterhvert ville nå jeg tro?
Noen som har prøvd?Mamma til
Lillegutt 29.04.06,
Mini 27.04.10
-og kona til mannen i mitt livSvar med sitat
-
Det er tungt og vi har måtta sende med to utblåste egg med kvar av ungane til barnehagen kvart år. Men det hjelper å berre la mannen i huset ta det. Eg fått veldig mykje mindre hodepine av eggblåsing etter at eg begynte med det
Mamma til storesysta '00, mellomsysta '02, bror '04, vetlesysta '10 og minstesysta 05.13.Svar med sitat
-
Det gikk greit her... Første gangen jeg har blåst egg
Kiddo fikk det også til. Men antar at ettersom jeg har lest dette nå så går det ikke neste gang
Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005
I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/Svar med sitat