Side 1 av 2 12 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Tråd: Jeg vet ikke helt hvor denne passer: Smertelindring

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    LilleTrille
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    26 Dec 2006
    Sted
    Sørlandet

Standard Jeg vet ikke helt hvor denne passer: Smertelindring

Jeg trenger seriøst noen gode tips til smertelindring!

Jeg har "ett-eller-anna" som utløser smerter i kroppen min. Hva det er vet de ikke ennå, men jeg skal til utredning hos revmatolog ganske snart. (Håper jeg, nå har jeg snart venta i 12 mnd,-som var ventetida..) Fastlegen mener at det enten er fibromyalgi alene, evt kombinert med psoriasis artritt,

Pr nå bruker jeg Ibux 400 mg x 3 + Paracet 1000 mg x 3, og er dårlig smertelindret. Jeg trenger noe som gir en litt sterkere lindring, samt et jevnere utslipp,- men jeg vil ikke ha opioider! (Er litt for redd for å like det å være smerte"fri" så godt at jeg bli avhengig..)
    Jeg tenker noen form for smerteplaster, men det finnes vel bare som opioider? (A la Durogesic osv)

Så, renn meg ned med deres tips, jenter!

(Jepp, gjett hvorfor jeg ikke får sove nå..)
    Heldig mamma til verdens herligste gutter (juli2006 + mars 2011)
    Svar med sitat Svar med sitat

Al-Kemia
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    13 Oct 2006
    Sted
    Lommekroken

Standard

Ibux 600 mg i kombinasjon med paracet funker like greit på meg som paralgin forte sånn styrkemessig. Jevnere utslipp tror jeg ikke det er, men det er iallefall mitt tips.
    Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005

I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/

creemy
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    15 Mar 2007
    Sted
    Ø`n

Standard

Kunne du tengt deg å prøvd akkupunktur?
    I snart 20 år har fibromyalgi svevd bak i horisonten her...
    Jeg nekter, fortrenger, trener i perioder og er avhengig av akkupunktur.
    Det funker for meg.

I pilleverden:
    Hva med voltaren?
    Mamma til
    Lillegutt 29.04.06,
    Mini 27.04.10
    -og kona til mannen i mitt liv

Augusta
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Norspan plaster?

JifraNord
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

hva med slik "spikermatte" de selger på bla clas olson og life? de skal utløse blant annet kroppens egne endofiner.
    Nordjenta født mars 2006
    Nordgutten mars 2010
    Nordbabyjenta født april 2012

Madison sin avatar
    Madison
    På stell Super moderator
    Ble medlem
    23 Oct 2007

Standard

Her skal jeg trö varsomt. For smerter er smerter, og jeg har ikke erfaring med saa langvarige og generelle smerter som det du beskriver.

Men jeg har hatt mine runder med muskel-skjelett-greier, om enn mer lokale, jeg ogsaa, og for meg har trening värt helt uunnvärlig. jeg har aldri värt saa god til aa trene som de periodene jeg har hatt vondt. Det faar opp sirkulasjonen og utlöser ikke minst endorfiner som demper smerten litt.

Og bare en tanke: Mange med ME opplever at de blir helt friske av den Lightning-prosessen borte i England. Kan den hjelpe paa smerter ogsaa?
    Langvarig smerte er jo ikke innbilt, men til slutt er jo nervebanene saa oppfyrt at den fortsetter aa sitte i hodet selv om kroppen er bedre.
    Eller: Hvis kroppen ikke blir bra av seg selv, maa man forsöke aa finne en maate hjernen kan overstyre smerten paa.
    Men dette vet helt sikkert andre mer om enn jeg, altsaa.

LilleTrille
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    26 Dec 2006
    Sted
    Sørlandet

Standard

Opprinnelig skrevet av Al-Kemia
    Ibux 600 mg i kombinasjon med paracet funker like greit på meg som paralgin forte sånn styrkemessig. Jevnere utslipp tror jeg ikke det er, men det er iallefall mitt tips.
    Så 600 mg er ikke for mye?

Opprinnelig skrevet av creemy
    Kunne du tengt deg å prøvd akkupunktur?
    I snart 20 år har fibromyalgi svevd bak i horisonten her...
    Jeg nekter, fortrenger, trener i perioder og er avhengig av akkupunktur.
    Det funker for meg.

I pilleverden:
    Hva med voltaren?
    Hmm.. Jeg har forsøkt akupunktur mot div annet tidligere, og personlig synes jeg kun det hjalp for å lette på lommeboka

Jeg må i utgangspunktet ha mindre vondt før jeg orker å trene, da jeg (i allefall i en overgangsfase) får betydelig mer vondt, og blir enda mer trøtt. (=Ubrukelig )

Voltaren tåler ikke magen min, desverre.

Opprinnelig skrevet av Augusta
    Norspan plaster?
    Er ikke det et opioid?
    Opprinnelig skrevet av JifraNord
    hva med slik "spikermatte" de selger på bla clas olson og life? de skal utløse blant annet kroppens egne endofiner.
    *Grøss* Det ser innmari vondt ut! Har du forsøkt det?

Opprinnelig skrevet av Madisonhilyard
    Her skal jeg trö varsomt. For smerter er smerter, og jeg har ikke erfaring med saa langvarige og generelle smerter som det du beskriver.

Men jeg har hatt mine runder med muskel-skjelett-greier, om enn mer lokale, jeg ogsaa, og for meg har trening värt helt uunnvärlig. jeg har aldri värt saa god til aa trene som de periodene jeg har hatt vondt. Det faar opp sirkulasjonen og utlöser ikke minst endorfiner som demper smerten litt.

Og bare en tanke: Mange med ME opplever at de blir helt friske av den Lightning-prosessen borte i England. Kan den hjelpe paa smerter ogsaa?
    Langvarig smerte er jo ikke innbilt, men til slutt er jo nervebanene saa oppfyrt at den fortsetter aa sitte i hodet selv om kroppen er bedre.
    Eller: Hvis kroppen ikke blir bra av seg selv, maa man forsöke aa finne en maate hjernen kan overstyre smerten paa.
    Men dette vet helt sikkert andre mer om enn jeg, altsaa.
    Har du noen linker som omhandler Lightening-prossessen?

Jeg setter uendelig stor pris på svarene deres!
    Heldig mamma til verdens herligste gutter (juli2006 + mars 2011)

Madison sin avatar
    Madison
    På stell Super moderator
    Ble medlem
    23 Oct 2007

Standard

Opprinnelig skrevet av LilleTrille

Jeg må i utgangspunktet ha mindre vondt før jeg orker å trene, da jeg (i allefall i en overgangsfase) får betydelig mer vondt, og blir enda mer trøtt. (=Ubrukelig )

Voltaren tåler ikke magen min, desverre.

Er ikke det et opioid?

Har du noen linker som omhandler Lightening-prossessen?

Jeg setter uendelig stor pris på svarene deres!
    Voltaren er ikke et opioid, men en nsaid. Jeg taaler det heller ikke saerlig godt.
    Men hvis du taaler ibux, kan du kanskje snakke med legen om hvor mye det er forsvarlig aa ta. Hovedproblemet der er vel ogsaa biviskninger m mageproblemer.

Jeg kunne faat tak i noen artikler om lightningprosessen hvis jeg ikke var paa ferie, i mellomtiden tror jeg du kan google like godt som meg, for jeg har ikke spesielt godt greie püaa den, altsaa. Men jeg mener at baade VG og Dagbladet har skrevet om folk som er blitt friske med den i löpet av de siste 18mnd.

Mari
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    03 Feb 2009

Standard

Hei! Her i byen er det stor u likhet på de som utfører akupunktur. jeg har nok vært hos "den verste" og "den beste". Begge godkjente med norsk utdanning. Men det jeg vil anbefale er å snuse deg frem til en som feks brukes ved sykehus til smertelindring der. Hun vi bruker i dag er den som lærer jordmødre opp ved føden. Hun er råflink, og ikke som dem som ber deg komme tilbake i all evighet :P Sier fra om hun tror akupunktur kan hjelpe.
    Dersom du får påvist fibromyalgi: har min mor brukt en naturmedisin som skal være "naturens kortison". Hun har hatt polymyalgi som ligner fibromyalgi. Sluttet helt med vanlig kortison og ble bra etter tre-fire år. Skal finne navnet på den om det er interessant...

Al-Kemia
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    13 Oct 2006
    Sted
    Lommekroken

Standard

Opprinnelig skrevet av LilleTrille
    Så 600 mg er ikke for mye?
    For mye for hva? Du kan kjøre bil, blir ikke sløv, men det er klart - det sliter nok på levra i det lange løp. 600 megs fåes på resept, forresten.
    Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005

I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •