Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hvordan oppbevarer dere strikkepinner?

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Taratroll
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    25 Sep 2006

Standard Hvordan oppbevarer dere strikkepinner?

Etter litt ebayshopping begynner jeg å få et stort utvalg strikkepinner i ulike lengder og tykkelser. Har sikkert nærmere 40 rundpinner og begynner å få endel strømpepinner også. Nå ligger alt samlet, men ikke organisert. Men kunne tenkt meg å finne en måte å organisere alt på som gjorde at det var lett å finne frem i.

"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla Rinaldi
    Svar med sitat Svar med sitat

Taratroll
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    25 Sep 2006

Standard

Lurte litt på å gjøre noe ala dette
    http://www.purlbee.com/the-purl-bee/...organizer.html
    Men bare å finne en fin perm, så slipper jeg å dekorere. Tenkte på å sy også, men har egentlig endel andre prosjekter som burde vært gjort først. Så da virker jo dette enkelt.

"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla Rinaldi

Filipine
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    balansekunstner Super moderator
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert. Igjen!

Standard

Jeg har forsøkt litt ulike ting. Men har endt opp med en sånn barnekoffert i papp. I den har jeg et selvsydd etui til strømpepinner og heklenåler. Ellers ligger rundpinner løse, og der ligger også maskemarkører, flettepinner, store sikkerhetsnåler, målbånd, saks, pinnemål og ellers ting man "må" ha!
    La hybelkaninene leve!

hurramegrundt
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    hipp hipp hipp Administrator
    Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard

Jeg har en plastikkperm med plastikkmapper (sånn med 30 faste mapper i, ikke sånn med ringer) til strømpepinnene. En tykkelse i hver lomme. Det ser ikke så kjempebra ut - den blir jo ganske stor og tykk, men det fungerer helt utmerket. Permen er fra Clas Ohlson, tror jeg. (Og er forøvrig genial til barnetegninger - i a4format, vel å merke).

Til rundpinner og langpinner (jeg har masse arvede strikkepinner, og også en masse langpinner som jeg sikkert aldri kommer til å bruke) har jeg et arvet hjemmesydd pinneetui. En størrelse i hver lomme, jeg må telle halve mm fra 2 for å finne riktig lomme.

I tillegg har jeg et syltetøyglass til pinner jeg ikke orker å legge på plass... det er faktisk ikke så dumt, så blir de hvertfall samlet.
    Knott 05 og Knert 08 og Knuta 11

“Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind.” dr. Seuss

Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg har strømpepinner og heklenåler og noen få tjukke synåler i et skrin fra ikea, trekt med knallrosa stoff. Rundpinnene ligger i et bambus-skrin vi fikk en bryllupsgave i, jeg har spikret fast lokket selv. Det fungerer greit.

Selve strikketøyet jeg holder på med ligger i en liten tøypose jeg sydde til laiv en gang. Den har snøring i toppen, og to hemper så den kan festes i beltet. Går fint fem nøster garn og 10 strømpepinner oppi der, om jeg skviser litt.

Synes disse futteralene her er helt nydelige, men har ikke giddet å kjøpe.

Den permen du linket til, Taratroll, ble fin og oversiktlig. Masse scrappepotensiale har den også, kanskje jeg kan ønske meg en sånn fra en scrappegal venninne jeg har Har ikke helt tålmodighet selv. Men jeg er avhengig av pinnemåler, altså.

Til slutt, et tips jeg fikk fra Papparius:

Knit Princess, en webcomic om strikking ^_^
    mai 2007
    aug 2013

Taratroll
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    25 Sep 2006

Standard

Jeg kom på at jeg har en sånn minikommode fra IKEA liggende som jeg kan montere og ha dem i.

Tenker å dekorere den etterhvert også. Så på denne bloggen en som var dekorert og ble superfin.
    http://staseli.blogspot.com/2009/04/...nikommode.html

Knasboll
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    3 ganger opp
    Ble medlem
    12 Dec 2007

Standard

Til bryllupet vårt fikk vi en fin piknikkurv i flettet tre fylt med godsaker. Da godsakene var blitt fjernet, så fant jeg ut at denne passet perfekt til alle strikkesaker. Dessuten ble det en ny morsom leke for snuppa.
    Verdens beste mars 2007, nov 2008 og juni 2012

msme
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    19 May 2008

Standard

Har to kister som er like, en stor til garn og en liten til pinner o.l..

~msme og Ollisen - Juli 2007~AL Februar 2010~
    *2 puser og snart en voffs*
    ☆ HusmorBloggen min

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •  
  • BB code er
  • Smilier er