Side 1 av 5 123 ... Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 43

Tråd: Å binde fast barna i senga.....!!!

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Tærteluska
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    27 Aug 2007
    Sted
    Oslo

Standard Å binde fast barna i senga.....!!!

Kjære vene!
    Sitter inne å leser på Dib sine sider 0-1 år...
    Der en mamma lurer på om hu skal kjøpe sånn pose til å ha ungen i, for så å binde posen fast i senga.... Og av svarene så har 9 av 10 samme løsning....??? HA-LO? Kan noe fortelle meg når det ble vanlig å binde fast ungene sine så de ikke får snudd på seg?
    Mamman til Snupp okt-04 og Mini jun-07

-Unger flest er energibunter.
    La oss prøve å la energien deres få fylle batteriene våre i stedet for å lade dem ut.-
    Svar med sitat Svar med sitat

annama & bolla
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    28 Aug 2007
    Sted
    Sunnmøre

Standard

Uff, heldigvis kjenner jeg ingen som gjør det! Er det vanlig? Ja, kanskje...i en viss alder, da de begynner å reise seg opp og ikke få roen i senga om kvelden, tror jeg. Men synes også det virker ganske grotesk!
    annama
    med snuppa født mai-06

Tigerpus
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Besøk hjemmeside
    • Vis artikler
    Member
    Ble medlem
    24 Jan 2007
    Sted
    Sandefjord

Standard

Var kjempevanlig før... Kalles såvidt jeg vet en "baby-safe", men jeg trodde de hadde slutta å selge de, fordi de var regna som usikre? Altså at ungen kunne vikle seg inn i de.

Mamma prakka på meg en sånn en til eldsta, da vi klagde over at hu var vanskelig å få til å legge, sove osv. Vi brukte den ikke, altså. Den var hjemmesydd og sydd slik at barnet skulle ligge på magen, hadde vel vært i bruk på meg og søsknene, tipper jeg(og det ble da folk av oss også, HAHAHA!!!).

Nei, jeg er absolutt ikke noe for disse, men tror kanskje ikke de er så forferdelige som de høres ut til likevel. Hvis det er noe man har vært vant med fra nyfødt, er jo ikke til å bruke på eldre unger. Det fins jo foreldre som er livredde for at babyene skal snu seg på magen, som surrer tepper tett rundt babyene og bygger opp med dyne på alle kanter. Det tror jeg er verre, for da får man lett en kokt baby, som jo er mye verre i forhold til krybbedødsfare.

Selv hadde jeg ei som reiste seg opp i søvne og så våkna av det(hu stod før hu var seks mnd). Da kunne jeg i svake stunder drømme om at hu hadde vært vant fra begynnelsen til å ligge i noe som holdt henne fast. Men det ble jo med tanken, da...

Men jeg fikk virkelig høre noe ille her for ei stund siden. Bekjent av meg som fortalte at hu hadde brukt en slik på større unger. En kveld guttene hennes hadde vært helt rabiate, stått opp hele tida, hadde hu reipa de fast i en slik. Vet ikke hvor store de var, men for store, i alle fall. Til det blir jeg helt matt, syns det er mishandling...

moo
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Det er nok dessverre ganske så utbredt her til lands, tror jeg. Når det er sagt, kjenner jeg personlig ingen som har brukt sånne seler.

Vi brukte forresten en slags nattpose uten seler - som en sovepose som barnet tar på seg som et klesplagg over skuldrene. Ideell for de som delvis sover i egen seng og delvis samsover (eller delvis sover på fanget i stuen!) - babyen får med seg "dynen" uansett hvor den ligger hen.

Kaskis
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    19 Sep 2007
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg vet om noen som har kjøpt den. Kunne aldri gjort det selv.

Luan
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    23 May 2007

Standard

Naboen vår har faktisk sånn. Jeg fikk litt sjokk da jeg hørte det, siden jeg trodde det var helt utgått..Har hørt forledregenerasjonen snakke om det og generasjonen før det... Jeg får litt tvangstrøye-assosiasjoner når jeg hører om det..
    Mamma til
    storebror født mai -06 og lillebror født januar -09

Eple sin avatar
    antijantemodus
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Jeg kjenner noen som brukte det- sønnen sto plutselig i stuen med madraassen på ryggen
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

annama & bolla
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    28 Aug 2007
    Sted
    Sunnmøre

Standard

Opprinnelig skrevet av Eple
    Jeg kjenner noen som brukte det- sønnen sto plutselig i stuen med madraassen på ryggen
    Hehe...ler så jeg griner her
    annama
    med snuppa født mai-06

Ville Vanilje
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    05 Oct 2006

Standard

hahah, ser det for meg. mine kunne kanskje ha kommet med hele madrassen og alt hehe. Vi brukte en sånn pose en stund, men uten reimene under. Det hjalp veldig, for det ble vanskelig/umulig å reise seg og gå på kjøkkenet mens jeg sov, feks. (samsov) og så kadtet de den ikke av seg. (holdt varmen)

jeg har elinbh sin og zoe sin enda, uff må lever de snart, jeg er helt håpløs!

trinny
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Senior Member
    Ble medlem
    19 Jun 2007
    Sted
    Østfold

Standard

Så en sånn dikusjon på mammanett også,en som vurderte babysafe,vognseler eller lokk på sprinkelsenga!!
    mamma til fire fine unger(98,99,02 og 05)og kjæreste med fine pappamannen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •